Wednesday, March 28, 2007

Tack Anslagstavlan, tack Sverige

” It's a living thing, Brian. It breathes, it eats, and it hates. The only way to beat it is to think like it. To know that this flame will spread this way across the door and up across the ceiling, not because of the physics of flammable liquids, but because it wants to. Some guys on this job, the fire owns them, makes 'em fight it on it's level, but the only way to truly kill it is to love it a little.” - Donald 'Shadow' Rimgale i filmen Eldstorm.


Minneapolis FD. True heroes.

Idag började det brinna på hotellet. Men tack alla som undrar, jag mår bra. Jag mindes min träning från Anslagstavlan (ni vet den där om när Stockholms Slott brann ned) och höll mig nära golvet när jag skyndade mot nödutgången. Vad min kompis, räddningsmannen Johan, lärt mig kickade också in och jag kände på dörrar med handen, för att se om de var varma, innan jag öppnade dem. Jag ropade till andra gäster att vända om, jag letade efter små barn att rädda. Jag blev, för ett kort ögonblick, Kurt Russell i Eldstorm.

Nåväl, nu är branden släckt och jag har fått ett nytt rum. Det luktade för mycket rök i mitt gamla.

Hur som helst. Det här kan väl ses som ett exempel på hur vissa reklambudskap (om man nu kan kalla samhällsinformation från Anslagstavlan reklam) sitter djupare än vad man tror. Precis som hur jag allt som oftast kommer ut från Prisextra med ett paket bacon i handen om jag gått dit när jag var för hungrig. Huvudet går liksom i safe mode och reptilhjärnan tar över.

TO: Shorts, skor, t-shirt.

See you soon – balloon!

No comments: