Thursday, March 29, 2007

Den är ljus och god, den är...

Hade en intressant diskussion med en planner på Fallon idag om just US Postal Service kampanj för Star Wars och om hur mycket mer effektiv den blir genom att använda sig av brevlådor som mediaval än om man köpt ”sidan 3 i DN”. Genom att göra reklam för brevlådorna snarare än frimärkena kan man få större spridning eftersom om man har en tillräckligt bra idé så sprider folk budskapet själva. Nåväl...nu finns det i alla fall äntligen en naturlig koppling mellan mig och Alexandra Hernadi på SvD. I dagens nätupplaga av SvD skriver hon nämligen också om Star Wars och US Postal Service klicka här. (Brevlådan som jag fotade finns här).

För de som inte är bekanta med vad Alexandra Hernadi brukar skriva om, och varför det känns bra att mitt varumärke kan uppnå assimilerings/kontrast-effekter genom att jämföras med henne finns två av hennes artiklar här (handlar om en jättestor padda) och här (”Tog fel buss – försvunnen i 25 år”).

Imorgon är sista dagen på Fallon. Ska hålla en presentation om svensk reklam och planning. Undrar hur det ska gå? Hittar inte den där Raiders reklamen ”Den är ljus och god, den är jusågod”. Utan den är jag naken.

Ha ha ha.

TO: Jeans, skjorta, skor.

See you soon – balloon!

No comments: