Sunday, March 25, 2007

Kött är liv.


Såg den här bussen på stan idag. Funkar ganska bra tycker jag. Bilder på brandmän klistrade på utsidan av bussen, med copyn ”So easy everyone wants to ride”. Antar att de använder brandmän eftersom de alltid har bråttom och har mycket att bära så om till och med brandmän använder bussen så måste den vara snabb och bra. Nästan lika bra som när ICA Fokus i Göteborg köpte en hel spårvagn, klistrade på bilder av en charkdisk och skrev ”Vår charkdisk är längre än den här spårvagnen”. Man fattar ju hur mycket kött de har där, men än en hel spårvagn. Mycket bättre än när Digital-tv-kommissionen köper en tunnelbanevagn i Stockholm. Det var bara konstigt tycker jag.

Men, men…tog den här bilden också.


Jag är den förste att erkänna att det är ganska knäppt att fota barbenta människor utan att de vet om det och sen lägga ut bilden på Internet. Men det är bara det att det var vinter när jag kom hit och nu verkar typ sommaren vara här. Är det den globala uppvärmningens fel? Skulle jag skrivit det för ett år sedan också? Hur påverkad blir man av mijlödebatten? Tänk om det hade varit bacon som "An Uncomfortable Truth" handlat om. Hur hade jag klarat mig då?

Imorgon blir det mer om Fallon!

See you soon - balloon!

No comments: