Wednesday, March 21, 2007

din mamma

Idag stod en guidad tur av ”the Twin Cities” på schemat. Guiden var en svenskättling som körde en Lincoln (executive (!) series) och ville höra mycket om hur ”Åre” uttalades på svenska. Men han var väldigt trevlig. I touren ingick bland annat Fredsmonumentet, gjort av Carl Milles, i Saint Paul. Det är en stor snurrande staty av en indiansk fredsgud med en stor fredspipa, ungefär. Ur ett reklamperspektiv är detta värt att lyfta fram eftersom kopplingen från att Carl Milles gör ”grekisk mytologi i brons” till ”indianska gudar i sten” inte kändes naturlig för mig. Borde jag känna till att Carl Milles inte bara gjorde typ bronsstatyer utan att han även emigrerade till USA och blev amerikansk medborgare? Kanske, hur som helst visste jag inte det och följden blev att jag tyst ifrågasatte om guiden hade rätt. Utan en logisk koppling till varumärket fastnar inte varumärkesutvidgningen... Ok jag medger att det här är kanske inte raketvetenskap men värt att lyfta fram ändå. Sen vet jag att man kan hävda motsatsen också, att det inte behöver finnas någon koppling alls, men det tänker jag inte gå in på nu. Nåväl…

Indian God of Peace

Man kanske kan tycka att jag borde skriva mer om vad som händer på Fallon. Dock fick jag skriva under ett ”NDA” så fort jag klev över tröskeln på Fallon så jag kan inte berätta så mycket av vad som händer. Men det är väldigt kul och går väldigt bra! Har en massa nya idéer och arbetsmetoder jag vill prova. Idag var exempelvis planningchefen Murry Hardie tillbaka på kontoret och vi hade ett "spännande" samtal. Kan väl i och för sig berätta att jag var jag också med vid några fokusgrupper-intervjuer igår. Det hela var mycket professionellt genomfört men med ganska mycket 24-känsla, med envängsspegelglas och allt. Men jag kan alltså inte berätta vad det var som avhandlades, dock kan jag berätta att det inte var min kompis Robins mamma som fokusgruppen pratade om. (Det sägs ju att man glömmer bort det där ”inte”. Och visst börjar man undra lite? Precis som när Patrik Sjöberg i somras förnekade att Börje Salming varit med och snortat kokain under friidrotts-vm. Varför dementin om Börje Salming inte hade varit med?) Men det var alltså INTE min kompis Robins mamma som fokusgruppen hade samlats för att diskutera.

Nåväl…

En annan ganska rolig grej. Idag sa ett nyhetsankare på tv "he shall burn in hell" om en mordåtalad snubbe.

See you soon – balloon!

No comments: