Friday, March 23, 2007

The Second Amendment

Fick den här från Erik. Det är ju naturligtvis bra när ni interagerar med bloggen. Det gillar jag! Ett varumärke ägs ju av dess användare, eller hur var det nu? Klippet passar ju dessutom väldigt bra med tanke på att jag är i USA och håller på med reklam.



Filmen ligger på en väldigt informativ nivå. Fastän jag aldrig hört tala om Don förstod jag direkt inom vilken bransch han är verksam. Han har även en bra catch pharase (precis som see you soon - balloon!) på slutet. "I just like to rent guns" vilket enligt kommentarerna på YouTube är en variant av hans vanliga slogan "I just like to sell guns". Han har hittat en bra nisch här också tycker jag. Att hyra vapen minskar ju risken för kunden vilket leder till ökad sannolikhet för ”handling”. Man kan prova på lite olika tillverkare, färger och så på vapnen. Befriande tycker i alla fall jag. Vidare så känns ju Don ganska äkta och det är något med hans framträdande som göra att jag verkligen tror på att han bryr sig mindre om att tjäna pengar än om att försäkra sig om att jänkarna tar vara på sin grundlagsskyddade rättighet. Att den gyllene pistolen matchar hans ansiktsfärg är desstuom ett plus. Dock, namnet Don fastnar inte första gången, och hans skratt på slutet känns lite påklistrat. Är inte riktigt övertygad med andra ord.

Nåväl...

Mexikanskt till lunch idag. Mmmm....

See you soon - balloon!

1 comment:

Unknown said...

Det stämmer. I own you bitch!